راهنمای تنظیم مقاله

1-کلیات

مقالات تدوین شده با هدف انتشار در نشریه مطالعات دانش‌پژوهی باید دارای ویژگی های زیر باشند:

اولین و مهم‌ترین معیار: مقاله باید با موضوع و اهداف فصلنامه مرتبط باشد؛

 نوآوری: نوآوری در مقاله، جدید بودن و کیفی و کاربردی بودن آن بسیار مهم است؛

 به‌روز بودن مقاله: تمام مقاله‌های بارگزاری شده باید از منابع به‌روز داخلی و همچنین از مقاله‌های معتبر جهانی در پایگاه های معتبر ISI و JCR و ISC و SCOPUS استفاده کرده باشند؛

 نتیجه‌گیری مقاله: در نتیجه‌گیری مقاله ارائه مدل و تئوری و دستیابی به نتایج و ارائه پیشنهاد و راهکارهای کاربردی بسیار مهم است؛

 علمی پژوهشی بودن مقاله: مقاله باید در قالب مقالات علمی – پژوهشی نوشته شود. مقاله‌هایی که به صورت مروری تهیه می­شوند به شرط جامع بودن و تحلیل دقیق موضوع مورد بررسی در روند داوری قرار خواهند گرفت. 

کل مقاله اعم از چکیده کوتاه انگلیسی، چکیده مبسوط انگلیسی و منابع آن، چکیده فارسی، متن کامل مقاله به زبان فارسی و منابع آن، باید حداکثر در 9000 کلمه و بر اساس فایل نمونه و تذکرات مندرج در این بخش تکمیل و به همراه فایل های پیوستی لازم از طریق سامانه JKRS.tabrizu.ac.ir ارسال شوند.

 از آنجا که چکیده انگلیسی کوتاه (بین 200 تا 250 کلمه) و مبسوط مقاله (بین 800 تا 1000 کلمه) نیز مورد داوری قرار خواهد گرفت بسیار مهم است که این چکیده ها با واژگان و گرامر صحیح نوشته شودند.

نویسندگان محترم توجه داشته باشند که هر مقاله باید فقط یک بار بارگزاری شود تا کد منحصر به آن دریافت شود. بارگزاری یک مقاله طی دو مرحله و با دو کد متفاوت، بررسی آن را به تعویق خواهد انداخت.

 کلیه مقاله‌های دریافتی بعد از بررسی اولیه مدیر داخلی و سردبیر نشریه، مورد ارزیابی داوران تعیین شده از طرف هیا‎‎ت تحریریه قرار خواهند گرفت و پذیرش نهایی آن ها منوط به تائید هیات تحریریه است.

 

2-اجزای مقاله

عنوان مقاله

-          عنوان مقاله باید کوتاه و حـداکثر15 کلمه باشـد و توصیف‌کننده محتوا و بیان‌کننده هـدف اصـلی تحقیق باشد؛

-           عنـــوان مقالـــه بایـــد معـــرف شاخص‌ها، متغیرها و یا مهم‌ترین یافته‌های تحقیق باشد؛

-           از ذکر حروف اختصاری (به‌جز در مـــوارد خـــاص ) در عنـــوان اجتناب شود؛

-           استفاده از کلماتی ماننـد (بررسـی .. .) و (نتیجه ....) (روش‌های ...) در عنوان اجتناب شود.

نویسندگان

-           نام نویسندگان به‌طور کامل بـه هنگام ارائه مقالـه بـه نشریه باید ذکـر شـود (اضـافه کـردن نویسندگان همکار بعـد از طـی شــدن فراینـــد داوری موجـــه نیست)؛

-          در پاورقی مرتبه علمی، رشته، دانشگاه و ایمیل دانشگاهی تمامی نویسندگان ذکر شود؛

-           مقاله‌های دانشجویی حتماً بایـد با ذکر اسـاتید راهنمـا و مشـاور باشد و به لحاظ کیفیت علمی ـ پژوهشی زیر نظر استاد محترم راهنما تهیه شده باشند. اطلاعات مربوط به نویسندگان باید به طور کامل در فرم فایل مشخصات کامل نویسندگان  ثبت و تایید شوند؛

-           نویسنده مسئول بایـد مشـخص باشد.

چکیده

چکیده در مقالات ارسالی به این نشریه باید به سه صورت تدوین شوند:

1-چکیده انگلیسی کوتاه 200 تا 250 کلمه‌ای ساختاریافته؛

2-چکیده انگلیسی مبسوط 800 تا 1000 کلمه‌ای (این چکیده به‌صورت تفصیلی تدوین می‌شود و هدف از آن تدوین خلاصه‌ای از مقاله به زبان انگلیسی است. در بخش Findings چکیده تفصیلی انگلیسی، علاوه بر اشاره به یافته‌های پژوهش جداول، تصاویر یا نمودارهای مهمی که برای تفهیم یافته‌های مقاله بسیار مهم و ضروری هستند نیز درج می‌شود. تمام منابع به‌کاررفته در مقاله (حتی منابع فارسی) باید در بخش ارجاعات چکیده تفصیلی باید به زبان انگلیسی نوشته شوند. راهنمای ترجمه منابع در بخش راهنمای نویسندگان در دسترس است. برای هر مقاله انگلیسی و هر مقاله فارسی ترجمه‌شده به زبان انگلیسی باید لینک منبع اصلی در اینترنت (اعم از لینک به فایل تمام متن یا لینک ناشر) ارائه شود. برای پایان‌نامه‌ها نیز درج لینک پایان‌نامه در پایگاه گنج پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران الزامی است.

3-چکیده فارسی کوتاه 200 تا 250 کلمه‌ای ساختاریافته

نکات کلی زیر باید در تدوین چکیده‌ها مدنظر قرار گیرد:

-          چکیده باید معرف کلیـت مقالـه باشد. به‌طوری‌که عـلاوه بـر انگیزه تحقیق، موضوع، پرسش اصلی و روش و مهم‌ترین نتایج و میزان اهمیت کار انجام‌شده را در خود جای داده باشد؛

-           از استفاده از کلماتی مانند «این پـژوهش» و «ایـن تحقیـق» و مقاله» اجتنـاب شود؛

-          ترجیحاً نباید حروف اختصاری و پاورقی در چکیده استفاده شود.

-           

کلیدواژه‌ها

-          کلیدواژه‌ها بین 3 تا 5 واژه باشد؛

-           کلیدواژه‌ها غیر از واژه‌هایی باشد که در عنوان مقاله استفاده شده است؛

-           ترجیحاً از حروف اختصاری استفاده نشود؛

-           واژگان درج شده به عنوان کلیدواژه، حتماً در چکیده استفاده شده باشد.

 

3-ساختار اصلی مقاله

مقالات انتشار یافته در مطالعات دانش‌پژوهی باید از ساختار زیر تبعیت نمایند:

1-3-مقدمه

-          مقدمه در یک صفحه تهیه شود و بهتر است:

-          در پاراگراف اول مقدمه به شرح و بیان مسئله پژوهش پرداخته شود؛

-          در پاراگراف دوم اهمیت و ارزش موضوع شرح داده شود؛

-          در پاراگراف سوم اهداف پژوهش بیان شوند؛

-          در پاراگراف آخر موضوعاتی که در مقاله به آن‌ها پرداخته خواهد شد بیان شوند اما نتیجه‌گیری از مباحث به عمل نیاید.

 2-3-پیشینه پژوهش

در این بخش بر اساس مطالعات گذشته، مبانی نظری پژوهش بیان می‌شود. منظور از مبانی نظری ارائه تعاریف و مفاهیم بکار رفتـه در پژوهش به‌صورت روشن است و باید بر اساس مطالعات معتبر قبلی صورت گیرد. در بخش دوم ادبیات پژوهش به ارائه مطالعـات مشابه که قبلاً توسط پژوهشگران دیگر صورت گرفته پرداخته می‌شود. مواردی که باید در نگارش این بخش رعایت شوند:

-          طرح سابقه بر اساس یک نظم زمانی/ دیدگاهی/ مکتب فکری یا هر طبقه‌بندی دیگر؛

-           طرح ارتباط ادبیات موردبررسی با موضوع تحقیق؛

-           بیان نقاط قوت، ضعف و محدودیت‌های ادبیات موضوع؛

-           اجتناب از طرح مطالب شخصی و تعصب‌آمیز؛

-           طرح یافته‌های موافق و مخالف در ادبیات؛

-           ارائه روند و سیر تحقیق و طرح جهت‌گیری آن؛

-           نقد و بررسی تئوری‌های طرح‌شده؛

-           برقراری ارتباط بین ادبیات موضوع با موضوع موردتحقیق؛

-           مشخص کردن محدوده زمانی موردبررسی؛

 3-3-روش‌شناسی پژوهش

در این بخش نوع پژوهش بر اساس هدف و ماهیت معرفی می‌شود. همچنین نحوه گردآوری داده‌ها بیان می‌شود. معمولاً پژوهش‌های علمی از روش‌های مطالعه میدانی و کتابخانه‌ای برای گردآوری داده‌ها و اطلاعات استفاده می‌کنند. همین‌طور جامعه آمـاری و در صورت لزوم نمونه آماری معرفی می‌شوند. سپس گزاره‌های پـژوهش (فرضیه‌ها یـا سؤالات ) ارائـه می‌گردد. همچنـین آزمون‌های آماری مورداستفاده و نرم­افزار تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نیز معرفی می‌شود.

4-3-یافته‌ها

برخی تجزیه‌وتحلیل کمی را به تحلیل توصیفی و تحلیل تبیینی (علّـی) طبقه‌بندی کرده‌اند. در سـطح تحلیـل کمـی توصـیفی چگونگی توزیع داده‌های تجربی هر یک از متغیرهای مستقل و وابسته از طریق شاخص‌های آماری مناسب بیان می‌شود.  در سطح تحلیل تبیینی رابطه علّی میان متغیرها جستجو می‌شود. تحلیل کیفی نیز در سـه سـطح قابـل انجـام است: توصیف، تبیین و تفسیر.

5-3-بحث و نتیجه‌گیری

در این قسمت محقق باید به نتیجه معقول، منطقی و مسـتدل برسـد. نگارنده در این بخش باید تفسیری از اهمیت و یافته‌های به‌دست‌آمده با ارجاع به منابع مشابهی که توسط سـایر نویسـندگان انجـام شده ارائه و مقایسه شود.نداشـتن تعصـب و سـوگیری غیرمنصـفانه در نتیجه‌گیری، ارتباط دادن نتایج با مباحث مطرح‌شده در پیشینه، ارائه راهبردها و پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده، مشخص کردن نقش نتـایج در پیشبرد علوم بنیادی و کاربردی و امثال آن، ازجمله مواردی است که محقق باید به آن‌ها توجه داشته باشد.

6-3-سپاسگزاری (در صورت لزوم)

قدردانی از مؤسسات و یا اشخاصی که در به ثمر رسیدن تحقیق و یا بهتـر انجـام شـدن فعالیت‌های مربـوط بـه مقالـه تأثیرگـذار بوده‌اند.درصورتی‌که حمایت مالی برای پژوهش صورت گرفته است در این بخش ذکر می‌شود. نام سازمان و اطلاعات مربوط بایـد کامل بیان شود.

7-3-منابع و مأخذ

-          منابع و مآخذ مورداستفاده باید به ترتیب بر اساس منابع فارسی و لاتین مرتب شوند. فصلنامه مطالعات دانش‌پژوهی از روش  APA در نگارش منابع استفاده می‌کند.

-           اسامی خارجی در ارجاعات درون‌متنی به شکل فارسی نوشته می‌شود و در ارجاع اول، عنوان انگلیسی آن در پاورقی درج می‌شود: (هاروی، 1995 ،25).

-           در مواردی که به کارهای ترجمه ارجاع شده است، تاریخ ترجمه بعد از نام نویسنده و تاریخ اصل اثر در انتهای منبع ذکر شود.

-           منابع باید به ترتیب حروف الفبا و سپس به ترتیب تاریخ ذکر شود.

-           مقاله باید روزآمد باشد و حتماً از منابع مربوط به یک الی دو سال اخیر استفاده شود.

-           سایر منابع مورداستفاده مربوط به ده سال اخیر باشد و نه بیشتر.

-           تمامی منابع مورداستفاده باید در متن ذکرشده و مشخصات کامل آن در انتهای مقاله و در ذیل منابع و مآخذ آورده شود.

-           تعداد ارجاعات به مقاله‌های هر فصلنامه نباید بیش از سه مرجع باشد.

-           اطلاعات منابع به‌صورت کامل بیاید.

-          درصورتی‌که مقاله‌ای دارای DOI است، حتماً ذکر شود و لینک آن به مقاله تعریف شود. در غیر این صورت لینک تمامی مقاله‌ها، کتب، گزارش‌ها، پایان‌نامه‌ها و .... به‌صورت ‌هایپرلینک برای هر منبع تعریف شود.

-           برای اطلاع در مورد نحوه ارجاع دهی به راهنمای ارجاع دهی در بخش «راهنمای نویسندگان» مراجعه نمایید.

 

8-3-پیوست (در صورت نیاز)

در صورت لزوم کارهای آماری، پرسشنامه یا سایر توضیحات را می‌توانید در قالب پیوست‌ها به مقاله خـود اضافه کنیـد. ایـن کـار ارزش علمی مقاله را بیشتر می‌کند.

 

9-3-جداول اشکال و نمودارها

1. تمامی جداول و اشکال و نمودارها باید به‌صورت جداگانه شماره‌گذاری شود و برای هرکدام عنوان درج شود. عناوین جداول در بالای جدول و عناوین اشکال و نمودارها در زیر آن‌ها درج می‌شود.

2. جداول باید تایپ‌شده باشند. نویسندگان باید از درج جداول به‌صورت عکس در متن خودداری کنند.

3. تمامی نمودارها باید در برنامه اکسل ترسیم و علاوه بر اینکه در مقاله درج شده است به‌صورت فایل جداگانه و در فایل اکسل نیز ارسال شود.

4. تمامی عکس­ها علاوه بر اینکه در متن مقاله درج شده است به‌صورت جداگانه و با کیفیت بالا و با رزولوشن 300 dpi و با فرمت jpg نیز ارسال شود.

5. نکات توضیحی را به‌صورت پاورقی روی عنوان جدول یا نمودار درج نکنید. بهتر است به‌صورت توضیح در زیر جدول یا شکل درج نمایید.

6. عنوان شکل نباید در فایل تصویری باشد و باید در فایل متن مقاله نوشته شود.

7. تمامی اشکال در متن فارسی باید دارای جملات و واژه‌های فارسی باشد.

 

10-3-نوع و اندازه قلم های مورد نیاز برای تدوین مقالات فارسی

جدول 1. خلاصه نوع و اندازه قلم­های موردنیاز برای تدوین مقاله‌ها فارسی

عنوان

قلم (فونت)

اندازه

نوع قلم

عنوان مقاله

B Zar

14

پررنگ

نام و نام خانوادگی

B Mitra

11

نازک

آدرس رایانامه نویسندگان

Times New Roman

7

پررنگ

عنوان بخش­ها

B Zar

13

پررنگ

عنوان زیر بخش­ها

B Zar

12

پررنگ

متن چکیده

B Zar

11

نازک

کلیدواژه‌ها

B Zar

10

پررنگ ایتالیک

متن اصلی

B Zar

13

نازک

زیرنویس فارسی

B Mitra

11

نازک

زیرنویس لاتین

Times New Roman

9

نازک

عنوان جدول‌ها و نمودارها

B Mitra

11

پررنگ

عنوان ستون­های جدول‌ها

B Mitra

11

پررنگ

متون فارسی درون جدول‌ها

B Mitra

11

نازک

متون لاتین درون جدول‌ها

Times New Roman

9

نازک

مراجع فارسی

B Nazanin

12

نازک

مراجع لاتین

Times New Roman

11

نازک

 

11-3-شیوه‌نامه ارجاع دهی در متن و منابع پایانی مقاله به سبک APA فصلنامه مطالعات دانش‌پژوهی

برای نگارش مقاله، در نشریه مطالعات دانش‌پژوهی باید از سبک APA  ( American Psychological Association)  استفاده شود. تمامی نویسندگان موظف هستند این سبک را در مقاله خود رعایت نمایند.

درباره APA

شیوه‌نامه APA نخستین بار در سال 1929 میلادی به‌صورت یک سند هفت‌صفحه‌ای منتشر شد این شیوه‌نامه با همکاری شورای پژوهشی ملتی ایالات‌متحده ه توسط چند روان‌شناس، مردم‌شناس و متخصص نشر تدوین شد در سال 1952 میلادی، این سند در قالب  یک متمم 55 صفحه‌ای  در خبرنامه  روان‌شناختی منتشر شد و در سال‌های 1957 و 1967 میلادی بازبینی شد. این اثر در پاسخ به افزایش پیچیدگی‌های نگارش علمی، به ویرایش‌های بعدی در سال 1974،1983،1994،2001 و درنهایت آخرین نسخه این شیوه‌نامه در چاپ دوم سال 2009 منتشر شد که یکی از کامل‌ترین شیوه‌نامه‌های  موجود برای استناددهی است.

این شیوه‌نامه راهنمای نویسندگان، ویراستاران، پژوهشگران، دانشجویان ، استادان سراسر جهان است که در گستره وسیعی از مجلات علمی، متون درسی و غیر در سراسر دنیا کاربرد دارد.  نوشته حاضر بخش کوچکی از شیوه‌نامه APA است که برای یکسان‌سازی شیوه استناد به منابع علمی نوشته شده است هدف از این نوشته تهیه یک راهنمای کاربردی برای نویسندگان، محققان، ویراستاران و اساتید است تا از پراکندگی، آشفتگی، چندگانگی در استناد به منابع جلوگیری شد.

نقل‌قول

  1. نقل‌قول کوتاه: دقت داشته باشید که در یک نقل‌قول کوتاه، جمله یا جملات نقل‌شده می‌بایست داخل گیومه »علامت نقل‌قول« قرار گیرد و به‌اندازه دو سانتیمتر از ابتدای متن تورفتگی داشته باشد.

بر اساس مطالعات حیدری و دلفان آذری (1389) «بین مؤلفه خودانگیختگی هوش هیجانی و مهارت‌های مقابله با استرس رابطه معنی‌داری وجود دارد».

یا

وی اذعان داشت «بین مؤلفه خودانگیختگی هوش هیجانی و مهارت‌های مقابله با استرس رابطه معنی‌داری وجود دارد » (حیدری و دلفان آذری، 1389).

درصورتی‌که مطلب نوشته‌شده بیش از یک ارجاع داشته باشد، به شکل زیر نوشته می‌شود و با «؛»از هم مجزا می‌شود.

  1.  نقل‌قول بلند:درصورتی‌که متن نقل‌قول طولانی باشد (بیش از 40 کلمه)،  متن نقل‌قول، در خط بعد و از ابتدای سطر قرار می‌گیرد و کل متن به‌اندازه 2 سانتیمتر با لبه پاراگراف فاصله خواهد داشت.

رالف لینتون نیز در سال 1945 میلادی در اثر مشهور خود پایه فرهنگی شخصیت نوشت:

«تاکنون عادت بر این بوده است که فرد را به روان‌شناسی، جامعه را به جامعه‌شناسی، و فرهنگ را به قوم‌شناسی فرهنگی بسپارند، ولی امروز دیگر متوجه شدیم که رابطه فرد و جامعه و فرهنگ، و نیز تأثیر متقابلی که این سه بر یکدیگر دارند چنان آشکار و دائمی است که هرگاه محققی بخواهد در مورد یکی بدون توجه به آن دو دیگر پژوهشی انجام دهد خیلی زود به بن‌بست خواهد رسید» سپس ادامه می‌دهد: «ما در سال‌های آتی شاهد پیدایش دانشی درباره رفتار بشر خواهیم بود که داده‌های سه علم بالا را به هم خواهد آمیخت» (دوچ و کراوس، 1374، ص.1).

 

ارجاع در متن

ارجاع به یک یا چند نویسنده در روشAPA، بسته به تعداد نویسندگان منبعی که  شما از آن استفاده می‌کنید، نوع ارجاع دهی تفاوت می‌کند. لطفاً به مثال‌های زیر توجه کنید:

-          دو نویسنده: (صالحی و میرزایی، 1390، 1-20).

-          سه نویسنده و بیشتر: (احمدی، عالی‌مقام، و حسینی، 1388، 149).

-           منابع ثانوی: (عموزاده، 1383 به نقل از چامسکی 1996)

 

 

-           

کتاب

الگوی کلی

نام خانوادگی نویسنده، نام کوچک (تاریخ). نام کتاب. مکان: انتشارات.

Author, A. A. (Year). Title of work. Location: Publisher.

Author, A. A. (Year). Title of work [E-reader version]. Retrieved from http://xxxxx

یک نویسنده:

رفیع پور، فرامرز (1381). موانع رشد علمی ایران و راه‌حل‌های آن. تهران: شرکت سهامی انتشار.

Bowlby, J. (1983). Attachment and loss. New York: Basic Books.

دو نویسنده:

امیدواری، منوچهرِ؛ و نوروزی، ساجد (1391). بررسی و تحلیل حوادث شغلی و صنعتی، با بهره‌مندی از شاخص‌ها و  معیارهای سنجش و ارزیابی عملکرد ایمنی. تهران: انتشارات مدیریت صنعتی.

Abigail, R., & Cahn, D. (2011). Managing conflict through communication (4th ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon.

سه نویسنده و بیشتر:

 سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ و حجازی، الهه (1376). روش‌های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگه.

Morreale, S. P., Spitzberg, B. H., & Barge, J. K. (2007). Human communication: Motivation, knowledge and skills (2nded). Belmont, CA: Thonson Wadsworth.

سازمان به‌عنوان نویسنده:

انجمن روان‌شناسی آمریکا (2009). راهنمای نحوه ارجاع دهی (ویرایش ششم). واشنگتن: انتشارات انجمن روان‌شناسی آمریکا.

American Psychological Association (2009). Publication manual of the American Psychological Association (6th ed.) Washington, DC: Author.

یک فصل از کتاب:

Miller, R. L. & Hollowell, W. E. (2010). Consumer protection. In Business Law: Text & Exercises (6th ed., pp. 278-292). Retrieved from http://xxxxx.

کتاب دارای ویراستار:

Plath, S. (2000). The unabridged journals. K. V. Kukil (Ed.). New York, NY: Anchor.

کتاب ترجمه‌شده:

تیلور، چارلز (1387 ). هگل و جامعه مدرن.( مترجم: منوچهر حقیقی راد). تهران: نشر مرکز (تاریخ اصل اثر: 1979).

Dufarge, M., & Pickelstein, D. F. (Ed.). (1982). Essays on justice (A. B. Lincoln, Trans.). New York, NY: Woolrich.

ترجمه کتابی که هر فصل آن را افراد متفاوت ترجمه کرده است:

Durufle, P. (2010). What's wrong with the Rhine? (H. Weaver, Trans.). In M. Flaubert (Ed.), Pollution in the rivers of Europe (pp. 204-207). New York, NY: Bantam.

ارجاع به ترجمه یک اثر کلاسیک:

Plato. (1961). Meno (R. S. Bluck, Trans.). Cambridge, England: Cambridge University Press. (Original work published ca. 380 B.C.)

کتاب‌های چند جلدی:

Koch, S. (Ed.). (1959–1963). Psychology: A study of science (Vols. 1–3). New York, NY: McGraw-Hill.

مقاله

الگوی کلی

نام خانوادگی نویسنده، حرف اول نام کوچک (تاریخ).  عنوان مقاله. نام مجله به ایتالیک، دوره(شماره)، صفحه. Doi:xxxxx

 

حسنی، محمدحسین (1389). درآمدی بر روش‌شناسی تلفیقی در پژوهش‌های میان‌رشته‌ای علوم اجتماعی. فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی. 2(4)،137-153.  doi: 10.7508/isih.2010.08.007

Herbst-Damm, K. L., &Kulik, J. A. (2005). Volunteer support, marital status, and the survival times of terminally ill patients. Health Psychology, 24, 225-229.doi: 10.1037/02786133.24.2.225 Silick, T. J., Schutte, N. S. (2006). Emotional intelligence and self-esteem mediate between perceived early parental love and adult happiness. E-Journal of Applied Psychology, 2(2), 38-48. Retrieved from http://ojs.lib.swin.edu.au/index.php/ejap.

 

مقاله از دائره‌المعارف

Preston, J. J. (2005). Goddess worship: An overview. In Encyclopedia of religion. (Vol. 6, pp. 3583-3592). Detroit, MI: MacMillan Reference USA

پایان‌نامه و رساله

الگوی کلی

نام خانوادگی نویسنده، حرف اهل نام کوچک (تاریخ). عنوان پایان‌نامه (پایان‌نامه منتشرنشده کارشناسی ارشد).  دانشکده، دانشگاه، شهر، کشور.

 

توفیقیان، حسین (7711 ).کاربرد سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در باستان‌شناسی بر اساس داده‌های باستان‌شناسی  محوطه  شوش (پایان‌نامه کارشناسی ارشد).  دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.

Al-oteawi, S.M. (2002). The perceptions of administrators and teachers in utilizing information technology in instruction, administrative work, technology planning and staff development in Saudi Arabia (Unpublished doctoral dissertation). Ohio university. Kassover, A. (1987). Treatment of abusive males: Voluntary vs. court-mandated referrals (Unpublished doctoral dissertation). Nova University, Fort Lauderdale, FL.

مقاله در روزنامه و مجله

Bald eagles once again protected in Arizona. (2008, March 19). Indian Country Today, 1, 5. Retrieved from http://www.indiancountrytoday.com

Monson, M. (1993, September 16). Urbana firm obstacle to office project. The Champaign-Urbana News Gazette, pp. 1, 8.

Brody, J. E. (2007, December 11). Mental reserves keep brain agile. The New York Times. Retrieved from http://www.nytimes.com

نقد کتاب

Schatz, B. R. (2000, November 17). Learning by text or context? [Review of the book The social life of information, by J. S. Brown & P. Duguid]. Science, 290, 1304. doi:10.1126/science.290.5495.1304

پایگاه اطلاعاتی در اینترنت

Institute for Career Research. (2011). Careers in biotechnology. Retrieved from Careers Internet Database.

سخنرانی

The White House, Office of the Press Secretary. (2009, March 4). Remarks by the president on procurement. Retrieved from http://www.whitehouse.gov/the-press-office/remarks-president-procurement-3409

شبکه‌های اجتماعی

جهت ارجاع به شبکه‌های اجتماعی از مطالب راهنمای موجود در سایت زیر استفاده کنید

http://blog.apastyle.org/apastyle/social-media/?_ga=1.80571607.1522396291.1450293791

اسلاید پاورپوینت

Saito, T. (2012). Technology and me: A personal timeline of educational technology [PowerPoint slides]. Retrieved from http://www.slideshare.net/Bclari25/educational-technology-ppt

مصاحبه

Arnes, E. (1969, September 4). Interview with Eva Barnes - Part 1 [Real Media file]. Retrieved from http://www.studsterkel.org/dstreet.php

       

راهنمای بزرگ‌نویسی حروف انگلیسی(Capitalization)

-           در کلیدواژه‌ها، واژه‌ها با حروف کوچک نوشته شود.

-           در پاورقی‌ها، اسامی خاص با حروف بزرگ، سایر واژه‌ها با حروف کوچک نوشته شود.

-          در بخش منابع عنوان کتاب یا مقاله با حروف کوچک نوشته شود به‌استثنای کلمه اول که حروف اول آن به‌صورت حرف بزرگ نوشته شود. همیشه بعد از خط تیره (-) و یا کلن(؛) حرف اول کلمه را به‌صورت بزرگ بنویسید.

-           در منابعی که به مقاله‌ای از یک فصلنامه ارجاع می‌شود عنوان فصلنامه با حروف بزرگ نوشته شود و ایتالیک می‌شود.

-           حرف اول اسامی خاص نیز به‌صورت بزرگ نوشته می‌شود.

 

 

4-تعهدات نویسندگان

-          نویسندگان باید متعهد شوند که مقاله ارسالی آنها به نشریه مطالعات دانش‌پژوهی در سایر نشریات، پذیرش نشده و نخواهد شد.

-          نویسندگان متعهد می‌شوند اصول نگارش علمی را رعایت نمایند به‌نحوی‌که به هنگام بررسی مقاله ازنظر مشابهت یابی، از حالت کات و پیستی تبعیت نکند. لازم به ذکر است که کلیه مقالات قبل از ارسال به داوری توسط سامانه مشابهت یابی سمیم نور چک و بررسی خواهد شد. درصورتی‌که مقاله این اصول را رعایت نکرده باشد بدون بررسی اولیه به نویسنده عودت داده خواهد شد.

-           نشریه مطالعات دانش‌پژوهی، مقـالاتی را خواهـد پـذیرفت کـه دارای اصـالت و نوآوری باشند و روش تحقیق علمی را رعایت و از منابع معتبر و اصلی استفاده کرده باشند.

-         درصورتی‌که بعد از انتشار مقاله  مشخص شود مقاله در نشریه دیگری چاپ شده است و یا تخلف پژوهشی در مقاله رخ داده باشد نشریه مطالعات دانش‌پژوهشی حق سلب اعتبار مقاله را بر خود محفوظ می‌دارد.

-          مقاله‌هایی که موارد فوق در آن رعایت نشده باشد، یا فایل مقاله نامرتب باشد و یا ارجاعات درون‌متنی و پایان مقاله به سبک APA تهیه نشده نباشد، و یا نقص داشته باشد، جهت تکمیل به نویسندگان برگردانـده خواهـد شد.

-          نویسندگان موظف هستند تضاد منافع مرتبط با مقاله خود را اعلام کنند. تضاد منافع بخشی از اخـلاق پژوهشـی اسـت و لازم است پیش از انتشار مقاله، نسبت به انتخاب فصلنامه و ترتیب نام نویسندگان رضایت طرفین در میان باشد.

-          در صورت داشتن حامی مالی، نویسندگان موظف‌اند در قسمت تقدیر و تشکر نام آن‌ها را ذکر نمایند.

-          نویسندگان باید فرم اعلام تضاد منافع را در به هنگام ارسال اولیه مقاله تکمیل و ارسال نمایند.

-          درصورتی‌که تضاد منافع وجود ندارد باید به‌طور آشکارا بیان شود. در صورت بروز تضاد منافع بین نویسـندگان یـا حامیـان مـالی، نشریه به اختلافات و شکایات نویسندگان پاسخ نخواهد داد و مقاله رد خواهد شد. پس لازم است نویسندگان پیش از هر اقدامی به توافق در منافع برسند.

-          همچنین نویسندگان نباید به دلیل منافع شخصی از گزارش دهی شفاف و اصولی چشم‌پوشی کرده و به شکل گزینشـی و فقـط نتایج موردپسند خود را مطرح کنند.

-          اطلاعات مربوط به این بخش باید در قالب فرم تعارض منافع تکمیل و از طریق سامانه به همراه مقاله اصلی ارسال  شود.

-          

 5-فایل‌هایی که باید در سامانه بارگذاری شوند:

  1.  فایل نهایی بدون اسم بر اساس فایل تمپلیت تعریف‌شده برای نشریه مطالعات دانش‌پژوهی بدون اطلاعات نویسندگان (فایـل در قالـب 2007 /2003 wordباشد).
  2. فایل نهایی کامل مقاله همراه اسامی نویسندگان بر اساس تمپلیت تعریف شده برای نشریه مطالعات دانش‌پژوهی
  3.    فایل مشخصات کامل نویسندگان شامل مرتبه علمی، رشته، دانشکده، دانشگاه و ایمیل دانشگاهی (نویسنده مسـئول نیـز مشخص شود). بر اساس فایل مشخصات کامل نویسندگان 
  4. فرم تعهدنامه نویسندگان  نشریه مطالعات دانش‌پژوهی
  5. فرم تعارض منافع

 همچنین نویسندگان محترم می توانند برای سهولت در ترجمه منابع مقاله خود به زبان انگلیسی برای درج در بخش منابع چکیده تفصیلی از این راهنما استفاده کنند:   راهنمای برگردان منابع فارسی به انگلیسی

 همچنین نویسندگان محترم می توانند برای آشنایی با چگونگی ثبت شناسه ارکید و درج آن در سامانه نشریه و صفحه معرفی نویسندگان از این فایل آموزشی استفاده کنند:

چگونگی ثبت نام در ارکید و دریافت شناسه