حجازی، اسد؛ و نظرپوری، امیرهوشنگ. (1397). تحلیل تأثیر عوامل حمایتی سازمانی بر قابلیتهای نوآوری سازمان با در نظر گرفتن نقش میانجی ظرفیت جذب دانش. مدیریت فرهنگ سازمانی، 16(4)، 851-870.doi: 10.22059/jomc.2019.244381.1007365 .
رضائی، حمید؛ و خاکزادیان، سید مهدی. (1400). بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر توسعه محصول جدید با نقش میانجی مدیریت دانش در شرکتهای دانشبنیان استان مازندران. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی، 8(4)،119-134. doi: 10.22069/jead.2022.19901.1571.
شهریاری، سلطان علی؛ و شهرابی فراهانی، محمد. (1400). تبیین نقش نوآوری سازمانی و سرمایه اجتماعی. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 30(99)، 79-102. doi: 10.22054/jmsd.2021.47511.3445.
عسگری، محمد هادی؛ خداپرست، مهدی؛ و عینی، علی. (1401). عملکرد شغلی نوآورانه: نقش پیشایندهای اشتراکگذاری دانش و سرمایه اجتماعی (مورد مطالعه ادارات برق غرب استان مازندران). مدیریت تبلیغات و فروش، 3(1)، 57-69. .doi: 10.52547/JABM.3.1.57
فاضل، امیر؛ کرم شاهی، بهنام؛ و هرندی، آیین. (1402). نوآوری فرآیند سبز و عملکرد مالی: نقش تعدیل گری سرمایه اجتماعی سبز و نیازهای سبز ضمنی مشتریان. مدیریت نوآوری در سازمانهای دفاعی، 6(4)، 51-74. .doi: 10.22034/qjimdo.2023.405331.1603
کنجکاو منفرد، امیررضا؛ و مهارت، منیره. (1401). واکاوی تأثیر سرمایه اجتماعی بر گرایش کارآفرینانه، خلاقیت و عملکرد دانشگاه با نقش میانجی مدیریت دانش. آموزش علوم دریایی، 9(1)، 87-100.
doi: 10.22034/rmt.2021.537961.1897
منطقی، منوچهر؛ اسکندرپور، بهروز؛ دستیاری، اکرم؛ و نظری، یونس. (1395). نقش سرمایه اجتماعی در عملکرد نوآورانه کارکنان، با تأکید بر نقش تابآوری و توانمندسازی. مدیریت سرمایه اجتماعی، 3(2)، 207-189. doi: 10.22059/jscm.2016.59962
نائینی، محمدجواد؛ قورچی بیگی، اسحاق؛ قربانی فاراب، محمدتقی؛ و سید علی جانلو؛ محمد حسین. (1401). بررسی نقش تعدیلگری مدیریت دانش استراتژیک در رابطهی ابعاد سرمایه فکری و عملکرد نوآورانه (نمونه پژوهش: شرکتهای لبنی).
مدیریت دانش سازمانی، 5(4)، 145-171. Dor:
20.1001.1.26454262.1401.5.4.5.5
Agyapong, F. O., Agyapong, A., & Poku, K. (2017). Nexus between social capital and performance of micro and small firms in an emerging economy: The mediating role of innovation. Cogent Business & Management, 4(1), 1-20. doi:10.1080/23311975.2017.1309784
Ahsan, N., & Hafeez, M. H. (2023). Impact of Social Capital on Innovation Performance: The Mediating Role of Learning and Strategic Orientations.
Pakistan Journal of Humanities and Social Sciences,
11(3), 3488–3498.
doi: 10.52131/pjhss.2023.1103.0630
Akintimehin, O. O., Eniola, A. A., Alabi, O. J., Eluyela, D. F., Okere, W., & Ozordi, E. (2019). Social capital and its effect on business performance in the Nigeria informal sector. Heliyon, 5(7), 1-13. doi:10.1016/j.heliyon.2019.e02024.
Ali, A., Bahadur, W., Wang, N., Luqman, A., & Khan, A. N. (2020). Improving team innovation performance: role of social media and team knowledge management capabilities.
Technology in Society, 61(5), 1-17. doi:
10.1016/j.techsoc.2020.101259.
An, W., Huang, Q., Liu, H., & Wu, J. (2022). The match between business model design and knowledge base in firm growth: From a knowledge-based view. Technology Analysis & Strategic Management, 34(1), 99–111. doi: 10.1080/09537325.2021.1890011.
Chichkanov, N. (2021). The role of client knowledge absorptive capacity for innovation in KIBS. Knowledge Management, 25(5), 1194–1218. doi:10.1108/JKM- 05-2020-0334
Chowdhury, M., Prayag, G., Patwardhan, V., & Kumar, N. (2020). The impact of social capital and knowledge sharing intention on restaurants’ new product development.
Contemporary Hospitality Management,
32(10), 3271-3293. doi:
10.1108/IJCHM-04-2020-0345
Crupi, A., Liu, S., & Liu, W. (2022). The top‐down pattern of social innovation and social entrepreneurship. Bricolage and agility in response to COVID‐19: cases from China. R&d Management, 52(2), 313-330.doi:10.1111/radm.12499.
Duan, Y., Huang, L., Cheng, H., Yang, L., & Ren, T. (2021). The moderating effect of cultural distance on the cross-border knowledge management and innovation quality of multinational corporations. Knowledge Management, 25(1), 85–116. doi:10.1108/JKM-11-2019-0656.
Fabiano, G., Marcellusi, A., & Favato, G. (2021). R versus D, from knowledge creation to value appropriation: Ownership of patents filed by European biotechnology founders. Technovation, 108, 102328. doi: 10.1016/j.technovation.2021.102328.
Ganguly, A., Talukdar, A., & Chatterjee, D. (2019). Evaluating the role of social capital, tacit knowledge sharing, knowledge quality and reciprocity in determining innovation capability of an organization. Knowledge Management, 23(6), 1105–1135. doi:10.1108/JKM-03-2018-0190.
Gao, J. H., H., Teng, D., Wan, X., & Zhao, S. (2021). Cross-border knowledge search and integration mechanism − a case study of Haier open partnership ecosystem (HOPE). Chinese Management Studies, 15(2), 428–455. doi:10.1108/CMS-05-2020- 0196.
Han, S. H., Yoon, S. W., & Chae, C. (2020). Building social capital and learning relationships through knowledge sharing: A social network approach of management students’ cases. Knowledge Management, 24(4), 921-939. doi: 10.1108/JKM-11-2019-0641
Horng, S. M., & Wu, C. L. (2020). How behaviors on social network sites and online social capital influence social commerce intentions. Information & Management, 57(2), 103176. doi:10.1016/j.im.2019.103176.
Ince, H., Imamoglu, S. Z., & Karakose, M. A. (2023). Entrepreneurial orientation, social capital, and firm performance: The mediating role of innovation performance.
Entrepreneurship and Innovation,
24(1), 32-43.
doi: 10.1177/14657503211055297.
Lee, C. C., Yeh, W. C., Yu, Z., & Luo, Y. C. (2023). Knowledge sharing and innovation performance: a case study on the impact of organizational culture, structural capital, human resource management practices, and relational capital of real estate agents.
Humanities and Social Sciences Communications,
10(1), 1-16. DOI:
10.1057/s41599-023-02185-w
Lee, H., Park, J.G., & Lee, J. (2020). Knowledge sharing in ISD projects: role of task interdependence and social capital.
Managing Projects in Business,
14(3), 580-599.
doi: 10.1108/IJMPB-12-2019-0307.
Lyu, Ch., Peng, C, Yang, H., Li, H, & Gu, X. (2022). Social capital and innovation performance of digital firms: Serial mediation effect of cross-border knowledge search and absorptive capacity. Innovation & Knowledge, 7(1), 1-15. doi: 10.1016/j.jik.2022.100187.
Maurer, I., Bartsch, V., & Ebers, M. (2011). The value of intra-organizational social capital: How it fosters knowledge transfer, innovation performance, and growth. Organization Studies, 32(2), 157–185. doi:10.1177/0170840610394301.
Moeen, M., & Agarwal, R. (2017). Incubation of an industry: Heterogeneous knowledge bases and modes of value capture.
Strategic Management Journal,
38(3), 566-587. DOI:
10.1002/smj.2511
Priyono, A., Moin, A., & Putri, V.N. (2020). Identifying digital transformation paths in the business model of SMEs during the COVID-19 pandemic. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 6(4), 18-30. doi: 10.3390/joitmc6040104.
Santoro, G., Bresciani, S., & Papa, A. (2020). Collaborative modes with cultural and creative industries and innovation performance: The moderating role of heterogeneous sources of knowledge and absorptive capacity. Technovation, 92(1), 102-118. doi: 10.1016/j.technovation.2018.06.003.
Sheng, M. L., & Hartmann, N. N. (2019). Impact of subsidiaries’ cross-border knowledge tacitness shared and social capital on MNCs’ explorative and exploitative innovation capability. International Management, 25(4), 100-115. doi: 10.1016/j. intman.2019.100705.
Tripathi, V. R., Popli, M., Ghulyani, S., Desai, S., & Gaur, A. (2021). Knowledge creation practices at organizational boundaries: The role of ICT in sickle-cell care for tribal communities. Knowledge Management, 25(3), 595–617. doi: 10.1108 / JKM-09-2019-0521.
Tsai, F.S., & Hsu, I.C. (2019). The effects of social capital on knowledge heterogeneity. Management Decision, 57(5), 1237–1253. doi: 10.1108/MD-12-2016-0909.
Yang, H., Cozzarin, B. P., Peng, C., & Xu, C. (2021). Start-ups and entrepreneurial teams. Managerial and Decision Economics,43(5), 1167–1184. doi: 10.1002/mde.3465.
Yoshida, M., Gordon, B. S., & James, J. D. (2021). Social capital and consumer happiness: toward an alternative explanation of consumer-brand identification. Brand Management, 28(5), 481–494. doi: 10.1057/s41262-021-00240-y.
Yu, S.H. (2013). Social capital, absorptive capability, and firm innovation. Technological Forecasting and Social Change, 80(7), 1261–1270. doi: 10.1016/j.techfore.2012.12.005.
Yuliarmi, N., Martini Dewi, N., Rustariyuni, S., Marhaeni, A., & Andika, G. (2021). The effects of social capital and human resources on financing and small and medium enterprises performance. Human Capital in Urban Management, 6(1), 29-44. doi: 10.22034/IJHCUM.2021.01.03.
Zhang, Q., Pan, J., Jiang, Y., & Feng, T. (2020). The impact of green supplier integration on firm performance: The mediating role of social capital accumulation. Purchasing and Supply Management, 26 (2), 1-20. doi: 10.1016/j.pursup.2019.100579.